20-04-2018 Vacature leden Raad van Toezicht

Triade stichting voor katholiek primair onderwijs, gevestigd te Geleen, zoekt per juni 2018

Leden voor de Raad van Toezicht

Klik hier voor de advertentietekst

Klik hier voor de profielschets

Klik hier voor de statuten

Klik hier voor het reglement voor de Raad van Toezicht

28-02-2018 Open dagen scholen 2018

Open dagen scholen Triade 2018

Basisschool De Springplank 20-03-2018 13.30-15.30 uur
Basisschool Sterrenrijk 13-03-2018 13.45-15.15 uur
Basisschool De Lemborgh 22-03-2018 13.30-15.00 uur
Basisschool de Kluis 20-03-2018 13.45-15.15 uur
Basisschool Reuzepas 08-04-2018 11.00-14.00 uur
Basisschool De Leeuwerik 26-05-2018 11.00-14.00 uur
Basisschool 't Heuvelke 22-03-2018 13.30-15.30 uur

Basisschool De Driesprong
incl. Leonardo-afdeling

08-03 2018
20-03-2018
13.00-15.00 uur
13.00-15.00 uur

 

< Terug

Ondersteuningsprofiel

Welke ondersteuning biedt een school?
Veel kinderen met een beperking of stoornis hebben extra ondersteuning nodig op school. De vorm en inhoud van die ondersteuning zijn uiteraard mede afhankelijk van de specifieke beperking of stoornis.

Schoolondersteuningsprofiel
Iedere school stelt binnen passend onderwijs een ondersteuningsprofiel op. In dit profiel beschrijft de school welke ondersteuning de school kan bieden en hoe deze ondersteuning is georganiseerd. De medezeggenschapsraad van de school heeft adviesrecht op het vaststellen van het schoolondersteuningsprofiel. Het ondersteuningsprofiel maakt duidelijk of de school zich wil specialiseren in een bepaald type ondersteuning of dat het juist een meer inclusieve school wil zijn, waar kinderen met beperkingen een passende plek hebben.


Het ondersteuningsprofiel van de school speelt een rol in het toelatingsbeleid van scholen. Het is de bedoeling dat de scholen in het samenwerkingsverband er samen voor zorgen dat er voor iedere leerling een goede plek is. Waarschijnlijk zal zware of ingewikkelde ondersteuning op een kleiner aantal scholen in het ondersteuningsprofiel opgenomen zijn. Het is ook mogelijk  dat de school niet bekend is met de ondersteuning die uw kind nodig heeft en dit niet in het ondersteuningsprofiel heeft opgenomen. Het is echter niet zo dat scholen uw kind zomaar de toegang kunnen weigeren alleen omdat de ondersteuning voor uw kind niet in het profiel past. De school zal voor een individuele leerling serieus moeten onderzoeken of ze bepaalde ondersteuning toch niet kan bieden, ook als het niet in het profiel staat.