Opvang

Tussenschoolse opvang
Bij alle scholen van Triade is er een vorm van tussenschoolse opvang, oftewel overblijven. Vrijwilligers begeleiden het overblijven, vaak met ondersteuning van de oudervereniging. De school stelt hiervoor de ruimte ter beschikking. De directie is verantwoordelijk voor de kwaliteit en uitvoering. Triade investeert in de kwaliteit van de tussentijdse opvang en zorgt regelmatig  voor scholing van de overblijfvrijwilligers. Immers overblijven is meer dan 'de boterham eten en stilzitten'.

Buitenschoolse opvang
De thuissituatie voor elk kind is verschillend. Niet elke ouder/verzorger heeft de mogelijkheid om zijn kind te brengen of te halen aansluitend op de schooltijden. Triade voelt het als haar verantwoordelijkheid om ook hier kwaliteit te bieden.

De buitenschoolse opvang wordt aangeboden door Spelenderwijs op locatie  bij basisscholen De Leeuwerik, De Kluis, Sterrenrijk, De Driesprong en Reuzepas en door Twinnie op basisschool De Lemborgh.

Vanzelfsprekend hebben ouders de keuze om gebruik te maken van één van deze aanbieders of een aanbieder naar eigen keuze. Vindt opvang niet plaats op de eigen school, dan moet de aanbieder van de opvang vervoer regelen.

Kinderdagverblijf en peuterspeelzaal
De scholen van Triade hebben de menselijke maat hoog in het vaandel staan. Wij vinden het belangrijk om onderdeel te zijn van de buurt en de wijk. Daarnaast willen we een complete voorziening bieden voor kinderen in de leeftijd van 0 tot 13 jaar. Daarom werkt Triade samen met Spelenderwijs (peuterspeelzalen en kinderdagverblijven). Er is een peuterspeelzaal gehuisvest in de basisscholen De Leeuwerik, De Lemborgh, Sterrenrijk en Reuzepas. In de basisscholen De Leeuwerik en De Kluis is een kinderdagverblijf.