17-04-2019

Triade stichting voor katholiek primair onderwijs zoekt per juni 2019

een voorzitter en een lid voor de Raad van Toezicht

De advertentie, profielschetsen en aanvullende informatie treft u hieronder aan.

Advertentie

Profielschetsen RvT

Statuten stichting Triade

Reglement RvT

19-02-2019 Hoge eindcijfers bij Limburgse basisscholen

De eindtoets voor leerlingen van groep 8 op de basisschool wordt alleen in Zeeland beter gemaakt dan in Limburg. Volgens het scholenonderzoek van RTL Nieuws doen de 335 Limburgse basisscholen het met gemiddeld een 7,2 slechts een fractie slechter dan Zeeland, dat uitkwam met een 7,3. Limburg en Zeeland doen het volgens RTL goed omdat plattelandsscholen over het algemeen beter presteren dan scholen in grote steden.

"Beste school te vinden in Geleen"

zie hieronder de link naar het verslag van L1 nieuws.

Medezeggenschap

Communicatie en openheid zijn essentieel voor het functioneren van een onderwijsorganisatie als geheel en in het bijzonder voor de schoolleiding om medewerking van alle betrokkenen te krijgen voor concrete plannen en maatregelen. Uiteraard is communicatie maatwerk. Er is niet een eenvoudige regel op te stellen die in alle situaties een goede communicatie waarborgt. De medezeggenschap heeft een nadrukkelijk omschreven rol bij de toetsing van nieuw en bestaand beleid.

Elke school van Triade heeft een medezeggenschapsraad (MR). Daarnaast is er een gemeenschappelijke medezeggenschapsraad  (GMR) die wordt gevormd door twee vertegenwoordigers (één ouder en één teamlid) van elke school, in totaal 16 leden. De leden van de GMR hoeven geen lid te zijn van een MR. In de medezeggenschapsraden is de vertegenwoordiging van ouders en medewerkers evenredig. De bevoegheden (advies en/of instemming) van de medezeggenschapsraden zijn vastgelegd in een reglement en een medezeggenschapsstatuut. De Wet medezeggenschaponderwijs vormt de basis voor de medezeggenschap in het onderwijs.

De GMR wordt bijgestaan door de ambtelijk secretaris. Hij verstuurt de agenda, maakt de notulen, beheert de archieven en is contactpersoon voor de GMR-leden onderling en naar de GMR toe. De GMR vergadert volgens een jaarplanner.

Na afloop van een schooljaar maakt de secretaris een jaarverslag, dat, na goedkeuring door de GMR, gepubliceerd wordt.

Contact GMR:

Voorzitter GMR, Dhr. Ralph van Geenen, ralphje5@hotmail.com