17-04-2019

Triade stichting voor katholiek primair onderwijs zoekt per juni 2019

een voorzitter en een lid voor de Raad van Toezicht

De advertentie, profielschetsen en aanvullende informatie treft u hieronder aan.

Advertentie

Profielschetsen RvT

Statuten stichting Triade

Reglement RvT

19-02-2019 Hoge eindcijfers bij Limburgse basisscholen

De eindtoets voor leerlingen van groep 8 op de basisschool wordt alleen in Zeeland beter gemaakt dan in Limburg. Volgens het scholenonderzoek van RTL Nieuws doen de 335 Limburgse basisscholen het met gemiddeld een 7,2 slechts een fractie slechter dan Zeeland, dat uitkwam met een 7,3. Limburg en Zeeland doen het volgens RTL goed omdat plattelandsscholen over het algemeen beter presteren dan scholen in grote steden.

"Beste school te vinden in Geleen"

zie hieronder de link naar het verslag van L1 nieuws.

Ouderparticipatie

Triade wil boeiend en uitdagend onderwijs geven aan kinderen, met respect voor de waarden en normen die het kind meebrengt. We zien de ouder hierin als partner met de primaire verantwoordelijkheid voor de opvoeding en de school met een primaire verantwoordelijkheid voor het onderwijs.

Medezeggenschap

Elke school van Triade heeft een medezeggenschapsraad (MR). De omvang van elke MR is per school verschillend. In de medezeggenschapsraden zijn de ouders en de medewerkers evenredig vertegenwoordigd. Daarnaast is er een gemeenschappelijke medezeggenschapsraad (GMR) die wordt gevormd door twee vertegenwoordigers (één ouder en één teamlid) , van elke school, in totaal dus zestien leden. De leden van de GMR hoeven geen lid te zijn van een MR. Leden van de MR en GMR worden gekozen ofwel door teamleden, ofwel door de ouders.
Hiervoor worden periodiek verkiezingen georganiseerd.

Oudervereniging

Een aparte rol is er voor de oudervereniging. elke school van Triade heeft een eigen oudervereniging. De vereniging stelt zich - gelet op de primaire verantwoordelijkheid van de ouders voor de opvoeding van hun kinderen - ten doel de samenwerking tussen ouders en de school met betrekking tot activiteiten binnen of buiten de school te bevorderen. Denk hierbij aan een scala van activiteiten, zoals schoolreisjes, schoolfeesten, activiteiten met een bijzonder doel (bijvoorbeeld de aanschaf van een nieuw speeltoestel) of de tussenschoolse opvang.