17-04-2019

Triade stichting voor katholiek primair onderwijs zoekt per juni 2019

een voorzitter en een lid voor de Raad van Toezicht

De advertentie, profielschetsen en aanvullende informatie treft u hieronder aan.

Advertentie

Profielschetsen RvT

Statuten stichting Triade

Reglement RvT

19-02-2019 Hoge eindcijfers bij Limburgse basisscholen

De eindtoets voor leerlingen van groep 8 op de basisschool wordt alleen in Zeeland beter gemaakt dan in Limburg. Volgens het scholenonderzoek van RTL Nieuws doen de 335 Limburgse basisscholen het met gemiddeld een 7,2 slechts een fractie slechter dan Zeeland, dat uitkwam met een 7,3. Limburg en Zeeland doen het volgens RTL goed omdat plattelandsscholen over het algemeen beter presteren dan scholen in grote steden.

"Beste school te vinden in Geleen"

zie hieronder de link naar het verslag van L1 nieuws.

Ouderparticipatie

Triade wil boeiend en uitdagend onderwijs geven aan kinderen, met respect voor de waarden en normen die het kind meebrengt. We zien de ouder hierin als partner met de primaire verantwoordelijkheid voor de opvoeding en de school met een primaire verantwoordelijkheid voor het onderwijs.

Ouders zijn onze natuurlijke partners waar het gaat om leren en ontwikkelen. Partnerschap met ouders betekent aansluiten bij hun vragen en verwachtingen. Het betekent ook stimuleren en uitdagen om het partnerschap serieus te nemen. Partnerschap op Triadescholen is dan ook niet vrijblijvend. Ouders zijn actief betrokken bij het leren en ontwikkelen van hun kind.

Het partnerschap en de betrokkenheid van ouders kan zich op verschillende terreinen afspelen. Op de eerste plaats natuurlijk op het niveau van de groep waarin het eigen kind zit, dus het onderwijs en de ontwikkeling van het eigen kind. Daarnaast eventueel als bijvoorbeeld voorleesouder of ict-ouder. Op schoolniveau kan de betrokkenheid tot uiting komen door zitting te nemen in de oudervereniging, de medezeggenschapsraad of een ouderpanel. De gemeenschappelijke medezeggenschapsraad  is de manier om bovenschools ook mee te denken en te praten.