17-04-2019

Triade stichting voor katholiek primair onderwijs zoekt per juni 2019

een voorzitter en een lid voor de Raad van Toezicht

De advertentie, profielschetsen en aanvullende informatie treft u hieronder aan.

Advertentie

Profielschetsen RvT

Statuten stichting Triade

Reglement RvT

19-02-2019 Hoge eindcijfers bij Limburgse basisscholen

De eindtoets voor leerlingen van groep 8 op de basisschool wordt alleen in Zeeland beter gemaakt dan in Limburg. Volgens het scholenonderzoek van RTL Nieuws doen de 335 Limburgse basisscholen het met gemiddeld een 7,2 slechts een fractie slechter dan Zeeland, dat uitkwam met een 7,3. Limburg en Zeeland doen het volgens RTL goed omdat plattelandsscholen over het algemeen beter presteren dan scholen in grote steden.

"Beste school te vinden in Geleen"

zie hieronder de link naar het verslag van L1 nieuws.

Medezeggenschap

Elke school van Triade heeft een medezeggenschapsraad (MR). De omvang van elke MR is per school verschillend. In de medezeggenschapsraden zijn de ouders en de medewerkers evenredig vertegenwoordigd. Daarnaast is er een gemeenschappelijke medezeggenschapsraad (GMR) die wordt gevormd door twee vertegenwoordigers (één ouder en één teamlid) , van elke school, in totaal dus zestien leden. De leden van de GMR hoeven geen lid te zijn van een MR. Leden van de MR en GMR worden gekozen ofwel door teamleden, ofwel door de ouders.
Hiervoor worden periodiek verkiezingen georganiseerd.

De medezeggenschap  speelt een belangrijke rol bij het vaststellen van voorgenomen beleid, maar ook bij de uitvoering van reeds vastgesteld beleid. Voordat een besluit van het college van bestuur of de directeur van een school wordt uitgevoerd zal de MR of de GMR hierover een advies uitbrengen of mee moeten instemmen. Hiermee is al aangegeven dat de medezeggenschapsraad geen participerende rol speelt bij de ontwikkeling van beleidsvoornemens.

De rol van de medezeggenschap is duidelijk omschreven in de Wet medezeggenschap onderwijs. De bevoegdheden (advies en/of instemming) van de medezeggenschapsraden bij Triade zijn vastgelegd in een reglement en een medezeggenschapsstatuut. klik hier voor het jaarverslag 2013/2014