11-09-2018 Vacature directeur basisschool Sterrenrijk

Meer informatie?

Klik op onderstaande link.

Oudervereniging

Een aparte rol is er voor de oudervereniging. elke school van Triade heeft een eigen oudervereniging. De vereniging stelt zich - gelet op de primaire verantwoordelijkheid van de ouders voor de opvoeding van hun kinderen - ten doel de samenwerking tussen ouders en de school met betrekking tot activiteiten binnen of buiten de school te bevorderen. Denk hierbij aan een scala van activiteiten, zoals schoolreisjes, schoolfeesten, activiteiten met een bijzonder doel (bijvoorbeeld de aanschaf van een nieuw speeltoestel) of de tussenschoolse opvang.

Bij Triade is bewust gekozen voor de verenigingsvorm. Hiermee zijn de verhoudingen tussen de leden, maar ook de aansprakelijkheden goed geregeld. Het lidmaatschap van de vereniging staat open voor alle ouders. Bij aanmelding van hun kind of bij aanvang van elk schooljaar maken ouders kenbaar of zij wel of geen lid willen worden van de oudervereniging. Ieder lid is jaarlijks een contributie verschuldigd. De hoogte van de contributie wordt vastgesteld door de ledenvergadering, waarin alle ouders die lid zijn hun stem kunnen laten horen.

De oudervereniging is een belangrijk onderdeel van de organisatie op schoolniveau, ook hier wordt vorm en inhoud gegeven aan de rol van de ouder als partner van de scholen van Triade.