17-04-2019

Triade stichting voor katholiek primair onderwijs zoekt per juni 2019

een voorzitter en een lid voor de Raad van Toezicht

De advertentie, profielschetsen en aanvullende informatie treft u hieronder aan.

Advertentie

Profielschetsen RvT

Statuten stichting Triade

Reglement RvT

19-02-2019 Hoge eindcijfers bij Limburgse basisscholen

De eindtoets voor leerlingen van groep 8 op de basisschool wordt alleen in Zeeland beter gemaakt dan in Limburg. Volgens het scholenonderzoek van RTL Nieuws doen de 335 Limburgse basisscholen het met gemiddeld een 7,2 slechts een fractie slechter dan Zeeland, dat uitkwam met een 7,3. Limburg en Zeeland doen het volgens RTL goed omdat plattelandsscholen over het algemeen beter presteren dan scholen in grote steden.

"Beste school te vinden in Geleen"

zie hieronder de link naar het verslag van L1 nieuws.

Oudervereniging

Een aparte rol is er voor de oudervereniging. elke school van Triade heeft een eigen oudervereniging. De vereniging stelt zich - gelet op de primaire verantwoordelijkheid van de ouders voor de opvoeding van hun kinderen - ten doel de samenwerking tussen ouders en de school met betrekking tot activiteiten binnen of buiten de school te bevorderen. Denk hierbij aan een scala van activiteiten, zoals schoolreisjes, schoolfeesten, activiteiten met een bijzonder doel (bijvoorbeeld de aanschaf van een nieuw speeltoestel) of de tussenschoolse opvang.

Bij Triade is bewust gekozen voor de verenigingsvorm. Hiermee zijn de verhoudingen tussen de leden, maar ook de aansprakelijkheden goed geregeld. Het lidmaatschap van de vereniging staat open voor alle ouders. Bij aanmelding van hun kind of bij aanvang van elk schooljaar maken ouders kenbaar of zij wel of geen lid willen worden van de oudervereniging. Ieder lid is jaarlijks een contributie verschuldigd. De hoogte van de contributie wordt vastgesteld door de ledenvergadering, waarin alle ouders die lid zijn hun stem kunnen laten horen.

De oudervereniging is een belangrijk onderdeel van de organisatie op schoolniveau, ook hier wordt vorm en inhoud gegeven aan de rol van de ouder als partner van de scholen van Triade.