17-04-2019

Triade stichting voor katholiek primair onderwijs zoekt per juni 2019

een voorzitter en een lid voor de Raad van Toezicht

De advertentie, profielschetsen en aanvullende informatie treft u hieronder aan.

Advertentie

Profielschetsen RvT

Statuten stichting Triade

Reglement RvT

19-02-2019 Hoge eindcijfers bij Limburgse basisscholen

De eindtoets voor leerlingen van groep 8 op de basisschool wordt alleen in Zeeland beter gemaakt dan in Limburg. Volgens het scholenonderzoek van RTL Nieuws doen de 335 Limburgse basisscholen het met gemiddeld een 7,2 slechts een fractie slechter dan Zeeland, dat uitkwam met een 7,3. Limburg en Zeeland doen het volgens RTL goed omdat plattelandsscholen over het algemeen beter presteren dan scholen in grote steden.

"Beste school te vinden in Geleen"

zie hieronder de link naar het verslag van L1 nieuws.

Algemeen

Vanuit de missie 'omdat elk kind telt' en de visie van Triade geven wij boeiend en uitdagend onderwijs aan kinderen met respect voor de waarden en normen die het kind meebrengt. We willen met modern, eigentijds onderwijs in een veilige omgeving met professionele leerkrachten alles uit het kind halen wat erin zit. We verwachten van onze professionals een opstelling die gericht is op zelf leren en ontwikkelen.

Triade neemt actief deel aan het traject 'Opleiden in school' waarbij de scholen een belangrijke rol spelen in de ontwikkeling van de toekomstige leerkracht. Een investering in de toekomst, maar ook een kans voor jonge leerkrachten om te laten zien wat ze waard zijn. Zo snijdt het mes aan twee kanten en is de kwaliteit van het onderwijs er bij gebaat.

Vanzelfsprekend is er veel aandacht voor scholing en nascholing waarbij de individuele ontwikkeling van de leerkracht én de kwaliteitsimpuls voor het onderwijs centraal staat. Dit alles vanuit een integraal personeelsbeleid. Triade werkt aan de ontwikkeling van een leeftijdsbewust personeelsbeleid waarin instroom, doorstroom en uitstroom centrale waarden zijn.