11-03-2020 't Heuvelke is beste basisschool van Nederland

Basisschool 't Heuvelke in Geleen krijgt een 9,6 in het scholenonderzoek van RTL, omdat het al drie jaar op rij hoge scores behaalt bij de eindtoets.

Lees hier het krantenartikel in De limburger van 10 maart 2020.

07-10-2019 #Ik ben leerkracht #Trots op mijn vak

Trots op ons vak! Dat is wat de schoolbesturen uit de regio Zuid- en Midden-Limburg én de Nieuwste Pabo bindt. En dat is wat we ook willen uitdragen!

We hebben de handen in elkaar geslagen om ons mooie vak in beeld te brengen en te laten zien wat het vak leerkracht op een basisschool inhoudt én hoe je leerkracht wordt.

We willen meer studenten in Limburg enthousiasmeren om voor het vak basisschoolleerkracht (ik wil leerkracht worden) te kiezen en zich aan te melden op dNP. Maar ook richten we ons op de herintreders (ik wil  weer leerkracht zijn), mensen die een tijd geleden een onderwijsbevoegdheid hebben gehaald en bij wie het werken in het onderwijs weer begint te kriebelen. We heten hen van harte welkom terug in het onderwijs. Daarnaast hebben de schoolbesturen plekken voor zij-instromers (ik wil leerkracht worden); ook hen willen we meer informatie bieden via deze campagne.

Hoogbegaafdheid en Triade

De missie van Triade 'omdat elke kind telt' geeft aan dat we voor alle kinderen een veilig pedagogisch en uitdagend didactisch klimaat willen scheppen, zodat zij zich optimaal kunnen ontwikkelen. Triade is van mening dat hoogbegaafde kinderen betere resultaten behalen wanneer er onderwijsaanpassingen plaatsvinden. Deze aanpassingen kunnen het beste worden gevonden in het plaatsen van een kind buiten de reguliere groep, door voltijds onderwijs in de vorm van een aparte afdeling voor hoogbegaafde kinderen (als onderdeel van basisschool De Driesprong), met een op hun toegesneden onderwijsaanbod en aandacht voor hun sociaal-emotionele ontwikkeling.

De hoogbegaafden-afdeling van basisschool De Driesprong heeft als doel kinderen met een hoog leervermogen de mogelijkheid te bieden zich te ontwikkelen, in een voor hen uitdagende leeromgeving zonder belemmeringen en in hun eigen tempo. De afdeling wil hoogbegaafde kinderen uitdagen, inspireren en stimuleren tot onderlinge samenwerking, om zo bij te dragen aan het vergroten van onze kenniseconomie en actief mee te werken aan de vooruitgang van onze samenleving.

Het aangepaste onderwijsconcept geeft hierop een passend antwoord. Het denken en handelen van Leonardo da Vinci strekt daarbij tot voorbeeld.