10-09-2020 Vacature Directeur De Lemborgh

Solliciteren? Klik op onderstaande link

11-03-2020 't Heuvelke is beste basisschool van Nederland

Basisschool 't Heuvelke in Geleen krijgt een 9,6 in het scholenonderzoek van RTL, omdat het al drie jaar op rij hoge scores behaalt bij de eindtoets.

Lees hier het krantenartikel in De limburger van 10 maart 2020.

Hoogbegaafdheid en Triade

De missie van Triade 'omdat elke kind telt' geeft aan dat we voor alle kinderen een veilig pedagogisch en uitdagend didactisch klimaat willen scheppen, zodat zij zich optimaal kunnen ontwikkelen. Triade is van mening dat hoogbegaafde kinderen betere resultaten behalen wanneer er onderwijsaanpassingen plaatsvinden. Deze aanpassingen kunnen het beste worden gevonden in het plaatsen van een kind buiten de reguliere groep, door voltijds onderwijs in de vorm van een aparte afdeling voor hoogbegaafde kinderen (als onderdeel van basisschool De Driesprong), met een op hun toegesneden onderwijsaanbod en aandacht voor hun sociaal-emotionele ontwikkeling.

De hoogbegaafden-afdeling van basisschool De Driesprong heeft als doel kinderen met een hoog leervermogen de mogelijkheid te bieden zich te ontwikkelen, in een voor hen uitdagende leeromgeving zonder belemmeringen en in hun eigen tempo. De afdeling wil hoogbegaafde kinderen uitdagen, inspireren en stimuleren tot onderlinge samenwerking, om zo bij te dragen aan het vergroten van onze kenniseconomie en actief mee te werken aan de vooruitgang van onze samenleving.

Het aangepaste onderwijsconcept geeft hierop een passend antwoord. Het denken en handelen van Leonardo da Vinci strekt daarbij tot voorbeeld.