21-01-2021 vacature directeur basisschool De Lemborgh
Klik hier voor de profiel- en situatieschets
30-11-2020 't Heuvelke klaar voor de toekomst

Basisschool ’t Heuvelke aan de Dahliastraat in de Geleense wijk Lindenheuvel neemt binnenkort het nieuwbouwdeel officieel in gebruik.
Hiermee zet de onderwijsinstelling een flinke stap richting de brede zorgschool die ze in de toekomst graag wil zijn.

Lees hier het hele artikel

Medezeggenschap

Communicatie en openheid zijn essentieel voor het functioneren van een onderwijsorganisatie als geheel en in het bijzonder voor de schoolleiding om medewerking van alle betrokkenen te krijgen voor concrete plannen en maatregelen. Uiteraard is communicatie maatwerk. Er is niet een eenvoudige regel op te stellen die in alle situaties een goede communicatie waarborgt. De medezeggenschap heeft een nadrukkelijk omschreven rol bij de toetsing van nieuw en bestaand beleid.

Elke school van Triade heeft een medezeggenschapsraad (MR). Daarnaast is er een gemeenschappelijke medezeggenschapsraad  (GMR) die wordt gevormd door twee vertegenwoordigers (één ouder en één teamlid) van elke school, in totaal 16 leden. De leden van de GMR hoeven geen lid te zijn van een MR. In de medezeggenschapsraden is de vertegenwoordiging van ouders en medewerkers evenredig. De bevoegheden (advies en/of instemming) van de medezeggenschapsraden zijn vastgelegd in een reglement en een medezeggenschapsstatuut. De Wet medezeggenschaponderwijs vormt de basis voor de medezeggenschap in het onderwijs.

De GMR wordt bijgestaan door de ambtelijk secretaris. Hij verstuurt de agenda, maakt de notulen, beheert de archieven en is contactpersoon voor de GMR-leden onderling en naar de GMR toe. De GMR vergadert volgens een jaarplanner.

Na afloop van een schooljaar maakt de secretaris een jaarverslag, dat, na goedkeuring door de GMR, gepubliceerd wordt.

Contact GMR:

Voorzitter GMR, Dhr. Ralph van Geenen, ralphje5@hotmail.com