11-03-2020 't Heuvelke is beste basisschool van Nederland

Basisschool 't Heuvelke in Geleen krijgt een 9,6 in het scholenonderzoek van RTL, omdat het al drie jaar op rij hoge scores behaalt bij de eindtoets.

Lees hier het krantenartikel in De limburger van 10 maart 2020.

07-10-2019 #Ik ben leerkracht #Trots op mijn vak

Trots op ons vak! Dat is wat de schoolbesturen uit de regio Zuid- en Midden-Limburg én de Nieuwste Pabo bindt. En dat is wat we ook willen uitdragen!

We hebben de handen in elkaar geslagen om ons mooie vak in beeld te brengen en te laten zien wat het vak leerkracht op een basisschool inhoudt én hoe je leerkracht wordt.

We willen meer studenten in Limburg enthousiasmeren om voor het vak basisschoolleerkracht (ik wil leerkracht worden) te kiezen en zich aan te melden op dNP. Maar ook richten we ons op de herintreders (ik wil  weer leerkracht zijn), mensen die een tijd geleden een onderwijsbevoegdheid hebben gehaald en bij wie het werken in het onderwijs weer begint te kriebelen. We heten hen van harte welkom terug in het onderwijs. Daarnaast hebben de schoolbesturen plekken voor zij-instromers (ik wil leerkracht worden); ook hen willen we meer informatie bieden via deze campagne.

Ouderparticipatie

Triade wil boeiend en uitdagend onderwijs geven aan kinderen, met respect voor de waarden en normen die het kind meebrengt. We zien de ouder hierin als partner met de primaire verantwoordelijkheid voor de opvoeding en de school met een primaire verantwoordelijkheid voor het onderwijs.

Ouders zijn onze natuurlijke partners waar het gaat om leren en ontwikkelen. Partnerschap met ouders betekent aansluiten bij hun vragen en verwachtingen. Het betekent ook stimuleren en uitdagen om het partnerschap serieus te nemen. Partnerschap op Triadescholen is dan ook niet vrijblijvend. Ouders zijn actief betrokken bij het leren en ontwikkelen van hun kind.

Het partnerschap en de betrokkenheid van ouders kan zich op verschillende terreinen afspelen. Op de eerste plaats natuurlijk op het niveau van de groep waarin het eigen kind zit, dus het onderwijs en de ontwikkeling van het eigen kind. Daarnaast eventueel als bijvoorbeeld voorleesouder of ict-ouder. Op schoolniveau kan de betrokkenheid tot uiting komen door zitting te nemen in de oudervereniging, de medezeggenschapsraad of een ouderpanel. De gemeenschappelijke medezeggenschapsraad  is de manier om bovenschools ook mee te denken en te praten.