21-01-2021 vacature directeur basisschool De Lemborgh
Klik hier voor de profiel- en situatieschets
30-11-2020 't Heuvelke klaar voor de toekomst

Basisschool ’t Heuvelke aan de Dahliastraat in de Geleense wijk Lindenheuvel neemt binnenkort het nieuwbouwdeel officieel in gebruik.
Hiermee zet de onderwijsinstelling een flinke stap richting de brede zorgschool die ze in de toekomst graag wil zijn.

Lees hier het hele artikel

Ouderparticipatie

Triade wil boeiend en uitdagend onderwijs geven aan kinderen, met respect voor de waarden en normen die het kind meebrengt. We zien de ouder hierin als partner met de primaire verantwoordelijkheid voor de opvoeding en de school met een primaire verantwoordelijkheid voor het onderwijs.

Ouders zijn onze natuurlijke partners waar het gaat om leren en ontwikkelen. Partnerschap met ouders betekent aansluiten bij hun vragen en verwachtingen. Het betekent ook stimuleren en uitdagen om het partnerschap serieus te nemen. Partnerschap op Triadescholen is dan ook niet vrijblijvend. Ouders zijn actief betrokken bij het leren en ontwikkelen van hun kind.

Het partnerschap en de betrokkenheid van ouders kan zich op verschillende terreinen afspelen. Op de eerste plaats natuurlijk op het niveau van de groep waarin het eigen kind zit, dus het onderwijs en de ontwikkeling van het eigen kind. Daarnaast eventueel als bijvoorbeeld voorleesouder of ict-ouder. Op schoolniveau kan de betrokkenheid tot uiting komen door zitting te nemen in de oudervereniging, de medezeggenschapsraad of een ouderpanel. De gemeenschappelijke medezeggenschapsraad  is de manier om bovenschools ook mee te denken en te praten.