10-07-2020 Bereikbaarheid tijdens de zomervakantie.

Het bestuurskantoor is tijdens de zomervakantie gesloten van donderdag 16 juli 2020 t/m woensdag 19 augustus 2020.

11-03-2020 't Heuvelke is beste basisschool van Nederland

Basisschool 't Heuvelke in Geleen krijgt een 9,6 in het scholenonderzoek van RTL, omdat het al drie jaar op rij hoge scores behaalt bij de eindtoets.

Lees hier het krantenartikel in De limburger van 10 maart 2020.

Medezeggenschap

Elke school van Triade heeft een medezeggenschapsraad (MR). De omvang van elke MR is per school verschillend. In de medezeggenschapsraden zijn de ouders en de medewerkers evenredig vertegenwoordigd. Daarnaast is er een gemeenschappelijke medezeggenschapsraad (GMR) die wordt gevormd door twee vertegenwoordigers (één ouder en één teamlid) , van elke school, in totaal dus veertien leden. De leden van de GMR hoeven geen lid te zijn van een MR. Leden van de MR en GMR worden gekozen ofwel door teamleden, ofwel door de ouders.
Hiervoor worden periodiek verkiezingen georganiseerd.

De medezeggenschap  speelt een belangrijke rol bij het vaststellen van voorgenomen beleid, maar ook bij de uitvoering van reeds vastgesteld beleid. Voordat een besluit van het college van bestuur of de directeur van een school wordt uitgevoerd zal de MR of de GMR hierover een advies uitbrengen of mee moeten instemmen. Hiermee is al aangegeven dat de medezeggenschapsraad geen participerende rol speelt bij de ontwikkeling van beleidsvoornemens.

De rol van de medezeggenschap is duidelijk omschreven in de Wet medezeggenschap onderwijs. De bevoegdheden (advies en/of instemming) van de medezeggenschapsraden bij Triade zijn vastgelegd in een reglement en een medezeggenschapsstatuut. klik hier voor het jaarverslag 2013/2014