11-12-2019 Fijne Kerstdagen en een gelukkig 2020
07-10-2019 #Ik ben leerkracht #Trots op mijn vak

Trots op ons vak! Dat is wat de schoolbesturen uit de regio Zuid- en Midden-Limburg én de Nieuwste Pabo bindt. En dat is wat we ook willen uitdragen!

We hebben de handen in elkaar geslagen om ons mooie vak in beeld te brengen en te laten zien wat het vak leerkracht op een basisschool inhoudt én hoe je leerkracht wordt.

We willen meer studenten in Limburg enthousiasmeren om voor het vak basisschoolleerkracht (ik wil leerkracht worden) te kiezen en zich aan te melden op dNP. Maar ook richten we ons op de herintreders (ik wil  weer leerkracht zijn), mensen die een tijd geleden een onderwijsbevoegdheid hebben gehaald en bij wie het werken in het onderwijs weer begint te kriebelen. We heten hen van harte welkom terug in het onderwijs. Daarnaast hebben de schoolbesturen plekken voor zij-instromers (ik wil leerkracht worden); ook hen willen we meer informatie bieden via deze campagne.

Medezeggenschap

Elke school van Triade heeft een medezeggenschapsraad (MR). De omvang van elke MR is per school verschillend. In de medezeggenschapsraden zijn de ouders en de medewerkers evenredig vertegenwoordigd. Daarnaast is er een gemeenschappelijke medezeggenschapsraad (GMR) die wordt gevormd door twee vertegenwoordigers (één ouder en één teamlid) , van elke school, in totaal dus veertien leden. De leden van de GMR hoeven geen lid te zijn van een MR. Leden van de MR en GMR worden gekozen ofwel door teamleden, ofwel door de ouders.
Hiervoor worden periodiek verkiezingen georganiseerd.

De medezeggenschap  speelt een belangrijke rol bij het vaststellen van voorgenomen beleid, maar ook bij de uitvoering van reeds vastgesteld beleid. Voordat een besluit van het college van bestuur of de directeur van een school wordt uitgevoerd zal de MR of de GMR hierover een advies uitbrengen of mee moeten instemmen. Hiermee is al aangegeven dat de medezeggenschapsraad geen participerende rol speelt bij de ontwikkeling van beleidsvoornemens.

De rol van de medezeggenschap is duidelijk omschreven in de Wet medezeggenschap onderwijs. De bevoegdheden (advies en/of instemming) van de medezeggenschapsraden bij Triade zijn vastgelegd in een reglement en een medezeggenschapsstatuut. klik hier voor het jaarverslag 2013/2014