11-03-2020 't Heuvelke is beste basisschool van Nederland

Basisschool 't Heuvelke in Geleen krijgt een 9,6 in het scholenonderzoek van RTL, omdat het al drie jaar op rij hoge scores behaalt bij de eindtoets.

Lees hier het krantenartikel in De limburger van 10 maart 2020.

07-10-2019 #Ik ben leerkracht #Trots op mijn vak

Trots op ons vak! Dat is wat de schoolbesturen uit de regio Zuid- en Midden-Limburg én de Nieuwste Pabo bindt. En dat is wat we ook willen uitdragen!

We hebben de handen in elkaar geslagen om ons mooie vak in beeld te brengen en te laten zien wat het vak leerkracht op een basisschool inhoudt én hoe je leerkracht wordt.

We willen meer studenten in Limburg enthousiasmeren om voor het vak basisschoolleerkracht (ik wil leerkracht worden) te kiezen en zich aan te melden op dNP. Maar ook richten we ons op de herintreders (ik wil  weer leerkracht zijn), mensen die een tijd geleden een onderwijsbevoegdheid hebben gehaald en bij wie het werken in het onderwijs weer begint te kriebelen. We heten hen van harte welkom terug in het onderwijs. Daarnaast hebben de schoolbesturen plekken voor zij-instromers (ik wil leerkracht worden); ook hen willen we meer informatie bieden via deze campagne.

Vervangersbank

Met de vervangersbank Clooser kan Triade vervangingen op een efficiënte, zorgvuldige en kwalitatieve wijze invullen, die voor directeuren tevens een tijdsbesparing met zich meebrengt. Benoemingsverplichtingen worden bewaakt en de bank kan dienen als kweekvijver voor toekomstig personeel, omdat er ook een kwalitatieve evaluatie mogelijk is. De coördinatie (en tevens eindverantwoordelijkheid ) ligt in handen van Hentien Belt, coördinator Vervangersbank. Alle vervangingen lopen via de vervangersbank. Dit betekent dat directeuren geen vervangers kunnen inzetten buiten de bank om. Wel kunnen zij nieuwe vervangers aanmelden bij de coördinator, die vervolgens beslist over opname in de vervangersbank.
Tevens kunnen parttimers die willen vervangen, worden ingebracht. Open sollicitanten kunnen met een sollicitatieformulier zich bij de coördinator van de vervangersbank of bij het OSB (Onderwijsservicebureau) melden. Het aanmeldingsformulier is beschikbaar via onderstaande link www.p-centrum.nl . Na het invullen wordt het aanmeldingsformulier automatisch naar de coördinator verzonden. De coördinator zet de gegevens van de potentiele vervanger in de vervangersbank. Meer informatie over de werkwijze bij vervangers vindt u in de notitie Werkwijze vervangers.

Klik hier voor het vervangingsbeleid Triade.