11-03-2020 't Heuvelke is beste basisschool van Nederland

Basisschool 't Heuvelke in Geleen krijgt een 9,6 in het scholenonderzoek van RTL, omdat het al drie jaar op rij hoge scores behaalt bij de eindtoets.

Lees hier het krantenartikel in De limburger van 10 maart 2020.

07-10-2019 #Ik ben leerkracht #Trots op mijn vak

Trots op ons vak! Dat is wat de schoolbesturen uit de regio Zuid- en Midden-Limburg én de Nieuwste Pabo bindt. En dat is wat we ook willen uitdragen!

We hebben de handen in elkaar geslagen om ons mooie vak in beeld te brengen en te laten zien wat het vak leerkracht op een basisschool inhoudt én hoe je leerkracht wordt.

We willen meer studenten in Limburg enthousiasmeren om voor het vak basisschoolleerkracht (ik wil leerkracht worden) te kiezen en zich aan te melden op dNP. Maar ook richten we ons op de herintreders (ik wil  weer leerkracht zijn), mensen die een tijd geleden een onderwijsbevoegdheid hebben gehaald en bij wie het werken in het onderwijs weer begint te kriebelen. We heten hen van harte welkom terug in het onderwijs. Daarnaast hebben de schoolbesturen plekken voor zij-instromers (ik wil leerkracht worden); ook hen willen we meer informatie bieden via deze campagne.

Algemeen

Vanuit de missie 'omdat elk kind telt' en de visie van Triade geven wij boeiend en uitdagend onderwijs aan kinderen met respect voor de waarden en normen die het kind meebrengt. We willen met modern, eigentijds onderwijs in een veilige omgeving met professionele leerkrachten alles uit het kind halen wat erin zit. We verwachten van onze professionals een opstelling die gericht is op zelf leren en ontwikkelen.

Triade neemt actief deel aan het traject 'Opleiden in school' waarbij de scholen een belangrijke rol spelen in de ontwikkeling van de toekomstige leerkracht. Een investering in de toekomst, maar ook een kans voor jonge leerkrachten om te laten zien wat ze waard zijn. Zo snijdt het mes aan twee kanten en is de kwaliteit van het onderwijs er bij gebaat.

Vanzelfsprekend is er veel aandacht voor scholing en nascholing waarbij de individuele ontwikkeling van de leerkracht én de kwaliteitsimpuls voor het onderwijs centraal staat. Dit alles vanuit een integraal personeelsbeleid. Triade werkt aan de ontwikkeling van een leeftijdsbewust personeelsbeleid waarin instroom, doorstroom en uitstroom centrale waarden zijn.