’t Heuvelke klaar voor de toekomst

Basisschool ’t Heuvelke aan de Dahliastraat in de Geleense wijk Lindenheuvel neemt binnenkort het nieuwbouwdeel officieel in gebruik. Hiermee zet de onderwijsinstelling een flinke stap richting de brede zorgschool die ze in de toekomst graag wil zijn. ‘Goed kijken naar het wel en wee van onze kinderen’

Ger Laven, directeur van ‘t Heuvelke: “In 2019 zijn we gefuseerd met De Springplank. De andere Triade-school in deze wijk. In een eerdere fase hebben we al twee lokalen aangebouwd, maar vanwege de groei, het afgelopen jaar, was dit niet voldoende. Er volgen inmiddels 253 kinderen onderwijs bij ons. Daarom werd besloten tot een tweede bouw die nu is gerealiseerd.”

’t Heuvelke klaar voor de toekomst

Met deze realisatie krijgt de school de beschikking over twee nieuwe leslokalen en twee kantoorruimtes waar bijvoorbeeld de logopedist en ergotherapeut zijn werk rustig kan doen. “Het nieuwe deel is als het ware aan de voorkant tegen de ‘oude’ school vastgeplakt. Het is zo mooi gedaan, dat als je het niet weet, je het waarschijnlijk niet eens ziet. Het lijkt of er een compleet nieuwe school staat”, vertelt Laven. Leerkracht Saskia van de Voort vult aan: “En het was ook wel nodig. De huidige groep vier kreeg les in de lerarenkamer en de docenten zaten op de gang. Nu krijgt iedereen een eigen lokaal.”

In januari 2019 werd de school door RTL bekroond tot ‘Best presterende school van Nederland’. Nu ligt er de ambitie om uit te groeien tot een brede zorgschool, gelegen midden in een bruisend stadsdeel. Ger: “Dat heeft ons toen inderdaad blij verrast. We zijn niet uit op het behalen van prijzen, maar dat is natuurlijk altijd wel leuk. We staan voor het verzorgen van goed onderwijs en willen als team het wel en wee van de kinderen in het oog houden. We bewaken de veiligheid goed en regelmaat en structuur vormen de basis van alles wat we doen en vooral van dat wat we de kinderen willen meegeven voor hun toekomst. ” Saskia: “Kinderen spelen met en leren van elkaar. Dat is een belangrijk uitgangspunt dat wij bij veel van wat we doen hanteren.” Voor nu is de huidige locatie klaar voor de toekomst. “Nou, bijna. We willen de speelplaats nog een update geven. Er een fijne leuke en kindvriendelijke plek van maken. Volgende maand wordt deze al opnieuw betegeld en in een later stadium komen er spelmaterialen bij”, besluit Ger Laven.